po út st čt so ne
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
27
28
29
30
31

Duo Adamus-Marešová – Od baroka až k Nemocnici na kraji města

adamus_2025_UVODNIK
Kategorie:
Koncertní síň
Datum:
2025-03-26 19:00

Vstupné: 220 Kč, 50% sleva ZTP, důchodci, děti a studenti

PŘEDPRODEJ: TIC Krnov, on-line lze vstupenky zakoupit ZDE

Při nákupu vstupenek lze uplatnit Městskou kartu Krnov

„Duo Adamus-Marešová“ se specializuje na skladby barokních skladatelů. Spojení hoboje a varhan je neobvyklé a výsledný zvuk je pro posluchače příjemný. Jan Adamus je vítězem Mezinárodní soutěže Pražského jara, jako první hobojista v českých zemích začal využívat tzv. věčný dech, který mu umožňuje hrát bez přerušení dlouhé pasáže. Zajímavostí je, že natočil znělku k Nemocnici na kraji města. Kromě znělky zazní na koncertě ještě některé další melodie ze seriálu, které mistrně rozvine varhanice Marešová, skvělá improvizátorka. Z období romantizmu zahraje „Duo Adamus-Marešová“ populární „Labuť a slavné „Largo“ Antonína Dvořáka. Varhanice Marešová je nejen vynikající doprovázečka, ale taky sólistka a představí se v několika sóĺových skladbách.

Jan Adamus – hoboj, anglický roh

patří k významným osobnostem současné klasické hudby. Jeho činnost směřuje od hry na hoboj, přes dirigování až k hudební vědě. V roce 1977 zazářil v soutěži Pražského jara, kde obdržel první cenu ve hře na hoboj. Prvenství v této soutěži mu otevřelo cestu na významná evropská i světová pódia. Koncertoval např. v Salzburgu (Festspielhaus), v Mnichově (Am Gasteig), v Norimberku (Meistersingerhalle), ve Španělsku, na Kubě, ve Spojených arabských Emirátech atd. Spolupracoval s významnými umělci např. s Josefem Sukem, Jiřím Bělohlávkem, Pavlem Šporclem a dalšími. S Josefem Sukem natočil vůbec první CD v tehdejším Československu. Je prvním hobojistou, který u nás začal využívat techniku tzv. „věčného dechu“, která umožňuje současně se nadechnout i vydechnout. To umožňuje hrát dlouhé pasáže a to bez přerušení. Zajímavostí je, že natočil znělku k „Nemocnici na kraji města“

Jiřina Marešová - varhanní pozitiv

patří mezi nejzajímavější osobnosti mladé české varhanní generace. Vystudovala hru na varhany na Konzervatoři v Praze ve třídě prof. Josefa Popelky a Hudebnífakultu Akademie múzických umění v Praze pod vedením doc. Jaroslava Tůmy. Svá studia si rozšířila na Hochschule für Musik und Theater v Hamburku ve třídě prof. Wolfganga Zerera. Doktorská studia na Hudební fakultě Akademie múzických umění v Praze, kde v současnosti i působí, završila disertační prací s tématem „Teoretické základy varhanní interpretace“. Od roku 2015 vyučuje rovněž na katedře hudební výchovy Pedagogické fakulty Univerzity Karlovy v Praze.

Během svých studií se účastnila mnoha mistrovských kurzů v zahraničí (Německo, Francie, Rakousko, Polsko) zaměřených na stylovou interpretaci staré hudby a varhanní improvizaci. Ačkoliv vždy upřednostňovala spíše umělecké než soutěžní aktivity, v roce 2004 se stala jako jediná dívka finalistkou Mezinárodní soutěže ve varhanní improvizaci v rakouském Schläglu a v roce 2006 semifinalistkou mezinárodní interpretační soutěže Pražské jaro. Pravidelně vystupuje na mezinárodních hudebních festivalech (Smetanova Litomyšl, Teatrum Kuks, Festival barokních umění Český Krumlov, Český varhanní festival, Orlicko-kladský varhanní festival, Varhany znějící aj.).

 

MIKS Krnov nabízí „NÁKUP VSTUPENEK PŘES INTERNET“. Přečtěte si všeobecné obchodní podmínky.

Při nákupu vstupenek vyčkejte, až se Vám zobrazí potvrzení o celé transakci, nejenom o zaplacení na Go-Pay! Při předčasném opuštění stránky Vám vstupenka nepřijde a zůstane v reklamačním fondu Go-Pay. Při kontrole v divadle je možno předložit vstupenky vytištěné nebo je ukázat na displeji chytrého telefonu.

Pokud se Vám plánek sálu neotevře celý, můžete jej otevřít na nové záložce!

 

 
 

Powered by iCagenda